פלוטו בגדי עד 2024

 

פלוטו אשר בסוף מערכת השמש הוא הכוכב הקטן ביותר במחזורים הגדולים, ועם זאת, המשמעותי והאינטנסיבי ביותר עבורנו. פלוטו מקשר בינינו כאן לבין תוכניות-על האמורות להתרחש בעולם. כיצד עובד פלוטו? כיצד הוא משפיע? כיצד תשפיע כניסתו הדרמטית לגדי על העולם בעשור הבא?

פלוטו הוא הכוכב האישי והאינטימי ביותר, הקרוב ביותר לתמצית ישותנו, והוא המניע החזק ביותר במפה שלנו. אנחנו נדחפים ונמשכים לעשות את דרישותיו מאיתנו, בין שאנו מודעים אליהן ובין שאיננו מודעים. ואילו מיקומו בשמיים, מיקומו הכללי במזל מסויים – משפיע על העולם. משנה את דרכי החשיבה ואת הגישה הכללית בכיוון המזל בו הוא נמצא.

פלוטו נכנס בימים אלה למזל גדי וישהה בו במשך 16 השנים הבאות. מה תהיה דרך המחשבה ומהם הכיוונים החדשים? מהי המגמה העולה? באילו תחומים? אני רואה עשרה תחומים. 

1.  גלובליזציה

תקופת פלוטו בקשת, ממנה אנו נפרדים עתה, הביאה את הגלובליזציה לרמה מקסימלית, תוך שהיא חושפת את כל חולשותיה. ארה"ב (שהיא אופק קשת) והאיחוד האירופי ביטאו במיוחד את הנטייה הקשתית לגלובליזציה. אולם גדי מבכר צמצום ומירכוז. לכן לדעתי, ככל שיילך פלוטו ויעמיק בגדי, האיחוד האירופי יילך ויאבד מכוחו.
עוד נראה כי אמריקה תעביר חוקים שיעזרו לה בעתיד הרחוק יותר להתפרק מחדש למדינותיה והניהול ייעשה יותר ויותר מרחוק ויהיה תחום לנושאי ביטחון ודגל.

2.  חינוך

בתקופת פלוטו בקשת הגיע החינוך המוסדי לפשיטת רגל. חלק אחד של העולם קיבל חינוך סלחני ומתירני שכולו זכויות ופיתח דור המצפה לקבל הכל ללא כל מאמץ, בעוד חלק אחר חונך על ידי דת כפייתית. פלוטו בגדי יחזק את הגבולות והכבוד להורים ומורים. כמו כן יינתן דגש ללימודים מקצועיים מגיל צעיר יותר וטיפוח  ואולי גם הורדת תחילת הלימודים לגיל 4 במקום 6.
המגמה היא כיתות קטנות יותר. כמו כן יותר ויותר ילדים ילמדו מהבית ויגישו עבודות עצמיות.
עוד נראה כי נראה יותר גברים בחינוך, בזכות עליית קרנו של המקצוע, וכן משום שתהיה דרישה מוגברת למקצועות הקשורים בהנדסה, בנייה, ממתמטיקה, פיסיקה, וכן מוסיקה קלאסית.

3.  צמצום

כמו שהרחבה הוא הנושא של קָשת, כך צמצום הוא הנושא של גדי. הבלון הכלכלי בו חיינו ב-15 השנים האחרונות יתפוצץ וכולנו ניאלץ לחסוך ולהצטמצם. כמו כן ייבנו בתים יותר נמוכים, מכוניות יותר קטנות, ערים יותר קטנות, מפעלים יותר קטנים.

4-5.  אחריות אישית ופרטיות

אחריות היא שם המשחק אצל גדי. 16 השנים של פלוטו בגדי יכריחו כל אחד ואחת לפתח אחריות אישית ופחות ופחות לסמוך על מוסדות, ממשלות, הורים או מזל. כל אדם, משפחה, שכונה, עיר וכפר יצטרכו ללמוד לקחת אחריות על ענייניהם. המגמה הכללית לעידן הדלי – אוטונומיות וקבוצות.

פלוטו בגדי יחשוף בצורה חדה את המצב של חוסר פרטיות שאנו חיים בתוכו. זוהי בעיית הבעיות של העשור הבא. נראה כי ייחקקו חוקים דרקוניים לשמירת הפרטיות נגד משווקים, ספאמים, נגד חשיפת פרטים אישיים, והקשחת העניין של חיסיון רופאים, פסיכולוגים ואסטרולוגים.

6. זיקנה ופרישה

חוסר הביטחון של ימי זיקנה, הבולט היום בשל הארכת החיים, יגרום להגדלת גיל הפרישה ל-70 לערך, וייפתחו הרבה יותר משרות למבוגרים, עם כבוד לניסיון ולגיל. גם גיל פרישת גנרלים ואנשי צבא יוגדל במספר שנים ניכר. אני מניחה שתקופת פלוטו בגדי תעלה את עניין אורך החיים לכותרות, בין אם באמצעות שכלול רפואי שיאפשר הארכת החיים באמצעות נגישות לעצמות, ובין אם יותר כבוד לבחירה של כל אדם, שיורשה לבחור מראש אם להאריך את חייו או לא.

7. גילויים היסטוריים

גילויים היסטוריים והבנה עמוקה יותר של מוצא האדם וההיסטוריה שלנו ייחשפו באמצעות מאובנים חדשים שיתגלו, בעיקר במקומות קרים. (שימו לב כי בתקופת פלוטו בקַשת נחשפו מסמכים אותנטיים ששינו את ההשקפה הנוצרית). אני תוהה אם כדור הארץ יהפוך קר יותר או חם יותר בתקופה זו. ממה שאני קוראת ושומעת הסיכויים שיהפוך חם יותר, והחום הזה יביא להפשרת השלגים, כפי שצופים לנו המדענים כבר כמה שנים.

8. מוסדות ומנהיגים

מוסדות ממשלתיים ומפעלים גדולים ייאבדו מכוחם בצורה גורפת. חולשתם של המנהיגים תיחשף ושוב לא ניתן יהיה להיבחר לעמדת מפתח ללא הוכחת תוצאות ויכולת אמיתית. רייטינג ופופולריות לא יעבדו בתקופה הרצינית של פלוטו בגדי. מפעלים כלכליים הבנויים על התנפחות, קומבינות ופרסום, ללא יכולת ייצור אמיתית – לא יחזיקו. לעומת זאת יתחזקו מאד מפעלים קטנים.

9. דת וחוק

פלוטו בקָשת חשף את החלקים הלא נכונים והמזיקים שבדתות. כל ההצהרות הדתיות (הרצון לאסלם את כל העולם, למשל. הזלזול בדתיים בצד החזרה בתשובה, הקבלה) – כל ההשתוללות הדתית הזאת תצטרך להיות עכשיו מיושמת.

בתקופה זו נרגיש על בשרנו את התוצאות הקשות של החינוך הדתי הכפייתי באיסלאם, מה שלדעתי יזעזע את הדתות בעולם בכלל. (פירוט על כך ר' במאמר "מה קורה פה? – על האיסלאם בימינו").

כל הנושא של חוק ומשפט יקבל חיזוק ומשנה כוח. המון המון חוקים חדשים בכל תחום. תקופת קשת חובבת החופש והפאן העצימה זלזול בחוק. גדי מחזיר אותו.

10.  בנייה חדשה

הדבר המוצלח ביותר בעיני בתקופה זו הוא אמצעי הבנייה החדשים שיתפתחו.  בנייה מהירה, חומרי בנייה מודולריים וקלים עם סטנדרטים קבועים מראש, שיאפשרו בנייה עצמאית בכל מקום מרוחק. כמו כן בניית בתים מרוחקים שיזינו את עצמם מבחינת חשמל ואספקת מים. יותר ויותר אנשים יבקשו להיפרד מחבל הטבור שבין הבית הפרטי לבין הצינור הממשלתי, ויחפשו איך להתחבר  לאנרגיה סולרית ואנרגיה של הרוח, התפלה ומי ים, ניצול מי גשם לשימוש פרטי, ועוד דרכים לאספקה פרטית של חשמל ומים.

בעיקר נראית לי התחדשות ורעננות במראה הבתים והמבנה שלהם:  יותר נמוכים, חלונות קטנים יותר, חומרי בנייה אחרים שמחזיקים מעמד זמן רב, וכן מגורים במקומות ואופנים שהיום לא יעלו על הדעת ואין לי מספיק דימיון לשער אותם.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

חזרתי למאמר זה היום, 9 שנים לאחר שנכתב ו-9 שנים שפלוטו כבר בגדי, וניסיתי לראות מה יושם ממה שכתבתי ומה לא. אשמח להערותיכם בעניין זה!!

מגי

One Response to פלוטו בגדי עד 2024

כתיבת תגובה