AAA
Avatar
Please consider registering
guest
sp_LogInOut Log Insp_Registration Register

Connect with

Register | Lost password?
חיפוש מתקדם
Forum Scope




התאם



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed Topic RSSsp_TopicIcon
מאמר נפלא מאת כתב בריטי עלום
23/7/25
20:27
Avatar
מגי אדם
מאשר
Members

Moderators
Forum Posts: 13332
Member Since:
10/10/10
sp_UserOfflineSmall Offline

מאמר מצוין מאת אליסטר הית', עיתונאי בריטי ב"דיילי טלגרף": ארוך אבל שווה את זה.

יש משהו בישראל שגורם לאנשים לא בנוח, וזה לא מה שהם אומרים שהוא.

הם יצביעו על פוליטיקה, התנחלויות, גבולות ומלחמות. אבל אם תגרדו מתחת לזעם,
תגלו משהו עמוק יותר. אי נוחות לא ממה שישראל עושה, אלא ממה שישראל היא.
אומה כל כך קטנה לא צריכה להיות כל כך חזקה. נקודה. לישראל אין נפט. אין משאבי טבע מיוחדים.
אוכלוסייה בקושי בגודל של עיר אמריקאית בינונית. הם מוקפים באויבים. שנואים באו"ם.
מהווים מטרות לטרור. מגונים על ידי ידוענים. מוחרמים, מושמצים ומותקפים.

ועדיין, הם משגשגים כאילו אין מחר. בצבא. ברפואה. בביטחון. בטכנולוגיה. בחקלאות.
במודיעין. במוסר. ברצון טהור ובלתי שביר. הם הופכים מדבר לאדמה חקלאית.
הם מייצרים מים מהאוויר. הם מיירטים רקטות באוויר.
הם מחלצים בני ערובה מתחת לאפם של המשטרים הגרועים ביותר בעולם.
הם שורדים מלחמות שהיו אמורות למחוק אותם, ולנצח. והעולם צופה בזה ולא מצליח להבין את זה.

אז הם עושים מה שאנשים עושים כשהם עדים לכוח שהם לא יכולים להבין. הם מניחים שזו בטח רמאות.
זה בטח סיוע אמריקאי. זה בטח שתדלנות זרה. זה בטח דיכוי. זה בטח גניבה.
זה בטח איזה טריק אפל שנתן ליהודים כוח מסוג זה. זו בטח סחיטה. כי חס וחלילה זה משהו אחר.
חס וחלילה שזה אמיתי. חס וחלילה שזה נרכש. או גרוע מכך, נגזר עליו.
העם היהודי היה אמור להיעלם מזמן. כך אמור להסתיים סיפורם של מיעוטים גולים, משועבדים ושנואים.
אבל היהודים לא נעלמו. הם באמת חזרו הביתה, בנו מחדש את אדמתם, החיו את שפתם והחזירו את
מתיהם לחיים - בזיכרון, בזהות ובכוח.

זה לא נורמלי. זה לא פוליטי. זה תנ"כי. אין קוד רמאות שמסביר איך קבוצת אנשים חוזרת למולדתם
אחרי 2,000 שנה. אין דרך רציונלית מתאי גזים להשפעה עולמית.

ואין תקדים היסטורי לשרוד את הבבלים, הרומאים, הצלבנים, האינקוויזיציה, הפוגרומים והשואה,
ועדיין להופיע לעבודה ביום שני בתל אביב. ישראל לא הגיונית. אלא אם כן אתה מאמין במשהו
מעבר למתמטיקה. זה מה שמשגע את העולם. כי אם ישראל אמיתית, אם האומה הבלתי סבירה,
העתיקה והשנואה הזו איכשהו עדיין נבחרת, מוגנת ומשגשגת, אז אולי אלוהים הוא לא מיתוס אחרי הכל.
אולי הוא עדיין בסיפור. אולי ההיסטוריה אינה אקראית. אולי הרוע לא מקבל את המילה האחרונה.
אולי היהודים הם לא רק עם... אלא עדות. זה מה שהם לא יכולים לסבול.

כי ברגע שאתה מודה שהישרדותה של ישראל אינה רק מרשימה, אלא אלוהית, הכל משתנה.
המצפן המוסרי שלך צריך להתאפס. ההנחות שלך לגבי היסטוריה, כוח וצדק קורסות.
אתה מבין שאתה לא צופה בסוף של אימפריה. אתה עד לתחילתו של משהו נצחי.
אז הם מכחישים זאת. הם מכפישים זאת. וזועמים נגדו. כי קל יותר לקרוא לנס "רמאות"
מאשר להתמודד עם האפשרות שאלוהים מקיים את הבטחותיו. והוא שומר עליהן דוממות.

כינור-דויד.jpg

sp_PlupAttachments קבצים מצורפים
04/8/25
1:00
Avatar
shemesh
Member
Members
Forum Posts: 117
Member Since:
04/12/24
sp_UserOfflineSmall Offline

הדר

תודה שהבאת

04/8/25
7:24
Avatar
מגי אדם
מאשר
Members

Moderators
Forum Posts: 13332
Member Since:
10/10/10
sp_UserOfflineSmall Offline

מדהים

04/8/25
9:49
Avatar
ara33
חבר
Members
Forum Posts: 4038
Member Since:
07/4/11
sp_UserOfflineSmall Offline

shemesh אמר
הדר

תודה שהבאת  

Forum Timezone: Asia/Jerusalem
Most Users Ever Online: 1400
Currently Online: אורי אדם
Guest(s) 97
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
ara33: 4038
Morgan: 2498
יגאל: 2262
Lee: 2105
Alin: 1440
kafe: 1288
Member Stats:
Guest Posters: 174
Members: 352
Moderators: 2
Admins: 1
Forum Stats:
Groups: 1
Forums: 1
Topics: 5495
Posts: 57827
Newest Members:
naama, Tan, mayna, nerya, mirad, lamalo
Moderators: מגי אדם: 13332, alina: 1917
Administrators: אורי אדם: 38
    

Comments are closed.