המורים הגדולים – יופיטר סאטורן כירון

יופיטר, סאטורן וכירון מהווים קבוצה לעצמה בתוך תורת ה אסטרולוגיה. 

שלושה כוכבים-מורים הללו דורשים מאיתנו התעלות ומלמדים אותנו בדרכים שונות כיצד להיות אנשים ערכיים, שולטים, אופטימיים, מסוגלים. מרחיבים את הבנותינו על העולם ועל עצמנו.

יופיטר מלמד אותנו פילוסופיה, מרחיב את השקפת עולמנו, מכניס בלבנו תקווה ומספר לנו על עולמנו, בו צפונים אור וחסד. יופיטר מלמד אותנו על טוב, מלמד אותנו להיות חלק ממשהו גדול ומופלא, מושך את לבנו בדוגמאות וסמלים ופותח בנו את האינטואיציה ואת הקשר הבלתי אמצעי עם העולם בו אנו חיים. יופיטר מביא אל חיינו את המיתוס, מלמד אותנו דרך אגדה וסיפור מושכי-לב, מספר לנו על גיבורים ואלים, מסעות ובעלי-חיים, ומשלים חכמים באמצעותם אנו לומדים בטבעיות. שיעוריו של יופיטר עושים חשק להמשיך וללמוד עד בלי די, להמשיך ולחפש, הוא מעורר בנו את הקול הפנימי הרדום.

סאטורן הוא מורה קפדן. הוא מלמד אותנו באמצעות עבודות ותרגילים והשקעה אישית. דורש שיעורי-בית, דורש לעמוד בזמנים ואין אצלו מועד ב'. הוא מפתח את יכולותינו ואת האמון שלנו בעצמנו דרך התנסות, דרך ניסוי וטעייה. מסביר לנו מהו החוק, מה נכון ומהו צדק. מתקן כל טעות ונותן לנו ציון מדוייק, בלי כחל וסרק, לטוב ולרע. כדי ללמוד אצל סאטורן אנחנו צריכים לרצות ללמוד, הוא לא מתעסק עם חסרי הרצון והמוטיבציה. מלמד אותנו להיצמד למטרה ולכבד מסגרת וסמכות. להישאר נאמנים למה שקבענו לעצמנו ולהיכנע למה שנדרש מאיתנו, מבלי לאבד את המחשבה החופשית ואת דרכנו הייחודית. הוא קשוח והוא הוגן, והוא מחשל אותנו כך שנוכל לעמוד בכל מה שיידרש מאיתנו או אנו עצמנו נדרוש מעצמנו.

כירון נותן לנו השראה בעצם מהותו. כירון מפתח בנו תובנות שהן פרי ההתנסות הכואבת שהוא עצמו עבר – ויכל לה. כירון רגיש לפצעינו הפנימיים – פצעי דחייה, מחלה או מגבלה, פצעי מחסור או אחרים, אבל מראה לנו כיצד להתגבר על מגבלותינו מלידה ועל מה שנראה כקלפים גרועים שחולקו לנו – על ידי דוגמא אישית, בסבלנות ודייקנות רבה, שוב ושוב, עד שנבין. דורש שלימות ומראה לנו איך להגיע אליה.
כירון מלמד אותנו להיות גיבורים למרות הכל, מלמד אותנו כיצד לשרוד בתת-תנאים ובכל התנאים, מראה לנו כיצד לחיות בבריאות ולא בחולי, כיצד להפוך דפקט לאפקט וחסרון ליתרון וכיצד לנצל משאבים עד למקסימום.
כירון מלמד אותנו כי אחרים ועזרה לאחרים ושרות לאחרים היא הדרך להיטהר, כי צניעות היא כוח וענווה היא שחרור.

שלושתם רואים את המכלול לפני האינדיבידואל ומציגים בפנינו דרכים להתעלות, לחפש את המעבר ואת הנשגב, ולא להיכנע, לא משנה מה.

3 Responses to המורים הגדולים – יופיטר סאטורן כירון

כתיבת תגובה